دل دریائی

فرهنگی هنری سرگرمی

دل دریائی

فرهنگی هنری سرگرمی

مهمانی خدا

 خدایا در این ماه به مهمانی دعوت مان کردی . رسم است دست خالی به مهمانی نرویم و پیش کشی برای میزبان بیاوریم.منم با این دعا به مهمانی ات  می آیم. میدانم که می پذیری.چون تو ناخوانده
می پذیری.

 

خدایا چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم(معصیت کار)، 

 

و چگونه امیدم را از تو قطع کنم‏ و حال آنکه تو تویى(غظیم و بخشنده)، 

 

خدایا! آنگاه که از تو درخواست نکردم به من عطا کردى. پس کیست که چون
از او درخواست کنم عطا میکند؟  

 

خدایا! آنگاه که تو را نخواندم حاجتم برآوردی،پس کیست که چون او را بخوانم 
اجابتم میکند؟ 

 

خدایا! آنگاه که به‏ درگاهت زارى نکردم به من ترحم کردی ،پس کیست که
چون زارى کنم به من ترحم میکند ؟ 

 

خدایا! چنان‏که دریا را براى موسى(درود خدا بر او)شکافتى و نجاتش دادى، 

از تو درخواست مى‏کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستى  

و از آنچه در آن‏ گرفتارم مرا رهایى بخشى، 

و بر من گشایش دهى گشایشى فورى نه دیر، 

به فضل و مهربانى‏ات،اى مهربان‏ترین مهربانان. 

 

این دعای مقاتل بن سلیمان است که مقاتل بن سلیمان آن را از امام سجاد علیه السّلام روایت کرده و گفته:هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایش اجابت نشود پس‏ مقاتل را لعنت کند. 

متن کامل و عربی آن در مفاتیح الجنان موجود است.

نظرات 5 + ارسال نظر
اشغالگر جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ق.ظ http://www.eshghalgar.com

التماس دعا

محتاجیم به دعا.
ولی چرا این اسم را برای وبت انتخاب کردی؟

ا.قدردان شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ http://ghadrdan.persianblog.ir

دروووووووووووووووود بر مسافر پرواز رمضان
پروازت بی خطر و تو شه ات فراوان باد
و سهم سوغات من دعای شبهای قدرت
یادت نره ها

سلام ای دوست عزیز و بزرگوار
سپاسگزارم .من نیز محتاج دعایم.

شروین شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ب.ظ

تقبل الله حاجیه خانم

سلام و سپاسگزارم.
انشاالله طاعات و عبادات شما هم قبول باشه .
التماس دعا

روژیا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ http://zendegiyeno.blogfa.com/

چیزـهــــائـے ـهستند براے نـــدیدن ،امـــا نمـے شود نـــدید!

نمـے شــود دیـــد و نادیده ِ گرفت .و دیدنـــش درد دارد.

دردے کــ ِ خودت مـے دانــــے ...عمقــش را ...و وســـعتش را

و بسیـــارے اوقات چقدر حـــرف است بـــراے گفتن ...

نه بهتر اســـت بگویمـــ چقدر حرف هســـت براے نگفـــتن!

بعضـے حرفهــــا مــــال ِ نگفتن اند،

مــــال ِآلوده نشدن در دایره کـــلمات ...

ـهمان جا، کنـــج پستوـے دل کــــ ِ باشند حرمــــت دارند

بسیار زیبا و کاملا درست.
اما همین حرفهائی که برای « نگفتن است » را همیشه و بویژه در این ماه مبارک میتوان براحتی به خدا گفت.

ی دوس دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلام
خییییییییییییییییلی ب دلم نشست این دعا
تا ب حال ب معنیش دقت نکرده بودم
ممنون از شما

خواهش میکنم و التماس دعا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد